Digital teknologi som f.eks. computere, mobiltelefoner og spilkonsoller understøtter kommunikationsprocesser imellem mennesker og imellem virksomheder. Digitale medier kan f.eks. hjælpe en skoleelev til at lære matematik via et computerspil. Eller en international virksomhed kan skabe værdi ved hurtigt via digitale medier at kunne dele viden på tværs af store afstande.
På uddannelsen Interaktive digitale medier arbejder du med at designe, udvikle, planlægge og implementere interaktive digitale medier, der skal understøtte kommunikation. Du kommer til at arbejde innovativt med digitale medier, med konceptudvikling og med konstruktion af konkrete produkter. I udviklingsprocessen får du erfaring med ledelse og projektstyring, og du lærer at skabe digitale fortællinger og æstetiske produkter. Produkterne skal give mening og have værdi for de kommunikationsprocesser, som slutbrugeren indgår i, og derfor lærer du også at evaluere og teste produkterne. Derfor arbejdes der med forskellige innovative brugerdrevne metoder.
Praktisk produktion af interaktive digitale medier i samspil med en teoretisk og metodisk ballast er en væsentlig del af arbejdet på studiet. Undervejs på studiet arbejder du eksempelvis med e-læring, videndeling, sociale medier, on-line handel, computerspil osv.